@article { author = {Muhammadi, Yazdan and Heiadari, Ghader}, title = {The critique of Wahhabites viewpoint on Worshiping based on the Holy verse of Quran” And he raised his parents to the throne and they fell down before him prostrate.”}, journal = {Research on Salafi Movement}, volume = {1}, number = {2}, pages = {27-46}, year = {2015}, publisher = {موسسة دار الإعلام لمدرسة أهل البیت علیهم السلام}, issn = {26456214}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {One of the kinds of Tawhid is Tawhid of worshipping which means that no one but The Most High Allah is worthy of being worshipped. Without considering the necessary constituents of the meaning and the true meaning of worshipping, Wahhabites present the literal meaning[1] of the term as its technical expression. Eventually they consider the sense humbleness mixed with love as the criterion of worshipping. This verse” And he raised his parents to the throne and they fell down before him prostrate”[2] Refers to the prostration of prophet Jacob (A.S) and his sons before prophet Joseph (A.S). According to the literal meaning of the verse and critiques of the diverse justifications (this prostration had not been a traditionally known, or it had been so but not for worshipping, or prostration before anyone rather than God had been permissible in last religions) it is proved that the given prostration has the criterion of worshipping based of Wahhabites.  So based on Wahhabites definition, prophet Jacob (A.S) has committed polytheism in worshipping. Because being a polytheist is impossible for prophet Jacob (A.S), based on argument by the absurdity of contradictory, we can conclude that criterion of Wahhabites for worshipping is inaccurate.[1]. Or with a little difference[2]. Yusuf 100}, keywords = {they fell down before him prostrate,Tawhid of worshipping,Wahhabites,criterion of worshipping,Prostration}, title_fa = {نقد دیدگاه وهابیت درباره عبادت، با نظر به آیه «وَرَفَعَ أَبَوَیهِ عَلَی الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّدًا ...»}, abstract_fa = {یکی از اقسام توحید، توحید عبادی است. به این معنا که هیچ کس جز خداوند متعال سزاوار عبادت نیست. وهابیت با توجه‌نکردن به مقومات لازم در معنا و حقیقت عبادت، معنای لغوی عبادت[1] را به عنوان معنای اصطلاحی عبادت مطرح کرده‌اند و در نهایت ملاک عبادت را تذلل توأم با حب می‌دانند. مدلول آیه شریفه )وَرَفَعَ أَبَوَیهِ عَلَی الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّدًا...([2] آن است که حضرت یعقوب% و برادران حضرت یوسف% بر حضرت یوسف% سجده کردند. با توجه به ظهور این آیه و نقد توجیهاتی که درباره آن شده (مانند اینکه سجده حضرت یعقوب% سجده معهوده نبوده، یا سجده معهوده بوده ولی عبادی نبوده، یا اینکه سجده بر غیرخداوند در شرایع گذشته جایز بوده است) اثبات می‌شود که سجده حضرت یعقوب% و برادران حضرت یوسف% دارای معیار عبادت از نظر وهابیت است. پس، طبق تعریف وهابیت از عبادت، باید حضرت یعقوب% دچار شرک در عبادت شده باشد. از آنجا که وقوع در محذور مشرک‌بودن حضرت یعقوب% نتیجه ملاکی است که وهابیت برای عبادت بیان کرده‌اند به برهان خُلف اثبات می‌شود که معیار و ملاک وهابیت در عبادت نادرست است.[1]. یا با اندکی تفاوت از معنای لغوی.[2]. سوره یوسف (12): آیه 100.}, keywords_fa = {«و خروا له سجدا»,توحید عبادی,وهابیت,ملاک عبادت,سجده}, url = {https://salafi.darolelam.ir/article_126075.html}, eprint = {https://salafi.darolelam.ir/article_126075_2093cb1137e9a4802d8d0f7708f41332.pdf} }